Pintu Dunia Rumah Akhirat

Ahad, 22 Januari 2012

_Mengapa Orang Selalu Cari Salah Aku??_

Ayat-ayat ini sering kedengaran digegendang telinga aku.. terus terang aku katakan.. aku dahulu selalu tertekan dengan kata-kata orang di sekelilingku.. mereka seolah-olah salah bagiku.. dan hanya aku yang betul... dan jika aku salah pon, aku tetap merasa mereka juga bersalah... Aku sangat kecewa dengan semua ini.. namun, hari-hari aku berdoa pada Allah agar aku diberi taufik dan hidayah supaya aku sedar dan aku baiki diri ini... hari demi hari yang ku lalui semakin indah.. rupa-rupanya kekuatan rohani aku tiada.. aku mudah sangat lalai dan terpengaruh dengan benda-benda yang negatif.. akhirnya aku kembali ke pangkal jalan.Syukur kepada Allah kerana telah memberi peluang untuk aku bertaubat membersihkan jiwa dan sentiasa muhasabah diri..  kini aku sudah pandai mendisplinkan diri dalam segala tindak tanduk ku termasuk segala ibadahku. adalah penting mengingati ALLah sambil berdiri, duduk dan dalam keadaan berbaring. bahkan mengingati ALLAh diwaktu kesenangan, ALLAH akan mengingati kita diwaktu kesulitan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan