Pintu Dunia Rumah Akhirat

Ahad, 22 Januari 2012

Fesyen Sekarang...

Tudungnya cantik.... sesuai dengan bentuk mukanya, pandai dia mengenakan warna.. mecing dgn bajunya... sungguh menyerlah.... beberapa pasang mata lelaki memandangnya penuh tertarik... aku memandangnya yang sedang galak ketawa... sesekali tudungnya di betulkan... 
"Mcm mna pakai tudung nie?" soalku padanya pada suatu hari. dia dengan bangga menunjukkan step by step... aku melihat jam.. 'hampir 15 minit... itu belum solek lg' "dah siap...." ujarnya gembira. "tak penat ke?" soal aku.. aku yg melihat nie letih tgok tngan dia lincah membelit tudung berwarna merah hati di kepala... fesyen yg biasa aku lihat di luar sana... " nak cantik kene la berusaha sikit" jawabnya sambil mengambil sebuah bekas yang mengandungi alat solek... "oh.. hmm... semalam ak tgok ada seorang lelaki tu tengok je ko...jelita sangat agaknya  engkau" saja aku memancing. "Yeke?" soalnya gembira... "kau tahu knp dia tgok engku?" tanya aku... "Sbb aku cantik." jawabnya sambil menyapu cecair coklat di wajahnya...step pertama kot... "bkn..tp  dia pelik..."  terhenti tgnnya dr menyapu wajah, segera dia menoleh kat aku. "pelik?" soalnya. "iya... ak dgr dia kata mcm mna agaknya engaku nak solat nanti" terus dia mencuka, sesekali mencebik... ak tersenyum... tandanya dia tahu salahnya... "mana kau tahu?" tanyanya dgn emosi... " sbb lelaki itu tanya ak cmna org tudung berbelit nie nk berwuduk masa nak solat" dia terdiam... " Ko jawab apa..?" tanyanya tanda tidak puas hati.. " bersangka baik itu adalah lebih baik" jawab ku tersenyum... melihat reaksinya sebentar tadi, tahu la aku bahawa dia tahu kesalahannya cuma dan bukan dari golongan yang jahil.
 namun demi fesyen sekarang.............  yahudi tersenyum senang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan