Pintu Dunia Rumah Akhirat

Ahad, 22 Januari 2012

Entah bila akan mula mengarang lagi.....

Malam tadi seorang sahabat bertanya " akk ada blog?" aku tersentak...pantas menggelengkan kepala..."kenapa kak?" tanyanya lagi..." xminat" ringkas aku menjawab...dia trus membalas " Akk banyak yang boleh akk kongsikan kat blog...bila kita mati nanti, sekurang2nya ada ilmu yang kita tinggalkan" aku diam sejenak..'hmm..btul jugak' hatiku menyokong kata2 sahabat. "buat la kak" dia mematikan lamunanku..'hmm...rasenye dah ad dua blog aku buat..tp dh lame sgt...pasword pon samar2 je dlm memori kat kepala nie'  
"Akk dah ada blog" perlahan aku mejawab... sbb brsalah..td kate xde..nie ada plak...
"haa...bukak la...nk tengok..." seronok dia menghampiriku yang sedang layan 'muka buku'
"Jap..." tangan pantas menaip...tetibe...'haaaa...ada pon blog....nape xbagitahu saye..." tanyenye riang...matanya menatap skrin lapyku..." Aku hanya tersengih macam kerang mahal......aku tidak segera menjawab.. dia kemudian memberi pandangannya berkenaan kebaikan dakwah melalui blog...aku trus berfikir...."saya pergi dobi kak...nanti saya naik" ujarnya..."ok" ringkas aku mejawab...tetiba semangat 'ber'blog datang...tapi sampai bila semangat nie akan subur di hati....hati aku terus berdetik...seiring detik jam yang sudah menunjukkan jam 10:30 malam...patutlah mengantuk semacam....segera mengambil wuduk...berdoa...dan baring mengiring ke kanan....Entah bila aku mula mengarang lagi......hatiku berdetik menutup tirai jaga ku pada malam itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan